England

Har inte haft med mig en engelsk adapter så har inte kunnat ladda min dator, bra planering. Frågade efter en men den passade inte.. Efter mycket om och men har jag lyckats hitta en som passar, efter 10 dagar här haha! Iaf, just nu befinner jag mig 2 timmar utanför London, vet inte vart riktigt.. Det är en typisk "english countryside" iaf, riktigt vackert! Vi är grannar med ett slott som kusinen till drottningen av England äger, det säger väl en del om hur det ser ut här. Jane Austens filmer "Emma" och "Stolthet och fördom" har spelats in vid eller i slottet tydligen. Så har spenderat dagarna med att passa Eleanor sen på kvällarna vid 9tiden ( dom äter sjukt sent här ) äta middag med Lady och Sir Hardy. Äter alltid gourmetmiddag, 3rätters, riktigt annorlunda haha! Men dom är trevliga och jag har det bra. Börjar länga efter civilisation, kompisar och ha roligt dock. 10 dagar mitt ute i nowhere med en familj som är ganska tråkig om man jämför med min galna hehe, så börjar bli liite galen. Men på lördag morgon beger jag mig till Heathrow, sen Köpenham, sen Kalmar! Längtar sjukt mycket! Semester och få träffa alla hemma i Kalmar, kan det bli bättre? Knappast! Dock saknar jag Elize och Alexandra nere i USA, dom saknar nog mig med, har fått många mail av dom. Är så tacksam över att jag har hittat två så fina vänner! Vänner för livet verkligen. Vad har vi gjort i 10 dagar? Varit på stranden, varit på fina restauranger, fina slott, gått promenader i vackra naturen och bara tagit det lugnt. Föräldrarna har ju semester så dom njuter förfullt. Vi bor granne med slottet som har 3 hästar, jag och Eleanor har blivit bästisar med dom. Går och hämtar gräs och matar dom varje dag. Idag hade vi picknick, vi på ena sidan och hästarna på andra. Fixade morötter,äpple,sockerbit och gräs haha! Nu ska jag sova, imorgon ska vi upp tidigt för då ska vi klättra i träd. Tydligen så har man ett rep och ska klättra upp i ett jättehögt träd, det är frivilligt om jag vill följa med, men klart jag ska det! Godnatt allesammans, hoppas att vi syns när jag kommer till Sverige!
PUSSAR OCH KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0