Andra hand

Mandag morgon, Eleanor far en panikattack och borjar skrika som bara den, for att jag ska satta pa henne en kofta. Hon ar inne i trotsaldern sa Kaarin tar henne till skolan for annars far hon fullstandigt panik. Ibland gar det, ibland inte. Jag stannade hemma och nu tvattar, stadar och fixar jag.
Tankte pa det innan, bland all smutstvatt och oreda.. Fan vad skont det ar ibland att komma i andra hand. Jag kommer sakert angra att jag skrev det, men just nu ar det skont. Slipper tanka pa vad jag ska ha pa mig, hur jag ska ha haret, hur jag ska sminka mig. Ingen bryr sig, inte heller jag. Jag bara fixar, donar och sen leker. Tar hand om andra. Det far mig att kanna mig glad, att nagon behover mig, att nagon ar beroende av mig. Visst, det ar valdigt,valdigt jobbigt ibland, men samtidigt ar det ganska skont. Det ar skont att andra varderingar, skont att gora nagot annat. Dethar ar precis anledningen varfor jag akte, att slippa att tanka pa mig sjalv, vara sa egocentrisk, det viktigaste i varlden var hur man sag ut och hur man var. Jag kommer i andra hand, jag behovs. Det kanns bra att behovas. I kalmar kande jag mig mer som luft, har finns jag, har betyder jag nagot.
Btw, sa ska teknikkillen komma hit idag och fixa min dator. Sa hall tummarna for att den kommer igang for isf kan jag skypa med alla som vill! Nu ska jag traffa Elize, vi ska ga en promenad pa vart favoritstalle! Sen ska jag fota huset/bilen osv sa ni far se hur jag bor! Om internet fungerar pa min dator ikvall lovar jag att lagga in bilder!
PUSSAR OCH KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Rickard

Vad skönt att du får ut det du vill av resan älskade <3 Även om det är jobbigt så kan man växa extremt mycket som person. Jag hoppas att du har det bra där även om det är tungt.

Jag älskar dig <3

Jag ska fixa en egen webcam så slipper jag ta pappas dator också :)

Jag saknar dig väldigt mycket...

.... Jag såg lite på chuck nyss.... Hon åkte iväg och lämnade honom kvar utan säkerhet att hon kommer tillbaka...

Nu blev det tungt. Jag saknar dig väldigt mycket.

2011-05-09 @ 20:58:23
Postat av: Anonym

Lilla gumman förstår vad du menar!Kanske just därför jag kände att det va tufft när du flyttade.Vad behövs jag för?Men nu till dig du är en sån klok ung tjej o jag hoppas din värdfam förstår o värdesätter dig.Tänk bara lite på dig o sätt gränser!!Lär dig av mig!O jag ha det bra börjar att vänja mig att va själv.Ska bli kul att se bilder o kunna skypa med dig!!!!!Heja på dig!

2011-05-09 @ 21:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0