Tisdag

Hej allihopa! Forlat for att jag ar dalig pa att uppdatera har, beror delvis pa att mitt internet pa min personliga dator alltid laggar och att denna datorn anvands mycket av tvillingarna. Men har kommer en uppdatering! I helgen var Elize vardforaldrar bortresta sa vi har bott dar! Det var Elize, jag, Alexandra, Emma,Pauline samt Hanna. Emma,Pauline och Hanna ar 3 andra svenska aupairer som Elize har borjat umgas med. Riktigt harliga ar dom!! Sa vi var alltsa 6 svenska aupairer i ett hus i helgen, galet roligt! I fredags drog vi ut, forfestade lite hos Elize sen drog vi ut och dansade, jatterolig kvall! I lordags akte vi till Six flags ( nojespark ) och stannade dar hela dagen! Sa nu har jag akt en Balder-liknande berg och dalbana och massa andra! Fanns pingviner,rackor,tigrar,spackhuggare,delfiner,elefanter osv dar sa det var riktigt roligt! Man fick klappa rackorna sa det gjorde vi! Haha! Lordagskvall drog vi ocksa ut, da var det bara Elize jag och Emma ( dom andra orkade inte, det var knappt sa vi orkade men vi drog oss ut ). Sondag blev det bakis/mys/snack-dag sen jobbade jag sondagkvall. Riktigt harlig helg!! Ja, just det. Forra onsdagen borjade jag "choosing happiness" kursen pa Stanford! Riktigt,riktigt,riktigt spannade och intressant kurs! Forsta gangen dom kunde undervisa den. Om man drar det snabbt sa har forskarna bara studerat hur man gor en manniska dalig-bra, alltsa man hjalper en manniska fran att ma daligt till bra.. Man har valdigt lite studerat hur man far en manniska som mar bra-perfekt/excellent.. Dom studierna har man bara studerat de senaste 12 aren pa just stanford.. Sa vi har fatt ett helt hafte med massa uppgifter och forslag pa hur man kommer fran att ma bra till just perfekt! Riktigt intressant! Forsta hemlaxan var att "savor", med det menas att man ska uppskatta/upptacka allt positivt man faktiskt har runt omkring sig! Man ska "savora" en sak om dagen i 1 vecka, du ska nar du savorar anvanda alla dina 5 sinnen. Ex kan du savora en chokladbit.. Du ska verkligen kanna doften av chokladen, ta pa den och kanna hur hard den ar, se pa den harliga bruna fargen och sedan tillslut ata och verkligen kanna hur gott den smakar och hur dina smaklokar jobbar.. Om du gor detta 1 gang om dagen sa kommer du uppskatta smasaker omkring dig! Jag njot verkligen igenom dom 1,5 timmarna pa stanford kan jag saga! Imorgon ar det dags for stanford igen, sen ska vi alla 6 aupairtjejer dra till en pub och sjunga karaoke efter det! Ska gora upp planer for helgen ocksa, far se vad som hander. Btw, det ar sjukt varmt har, oktober ar ju en av dom varmaste mananderna..sa vi har 25-30-35 grader och solsken varje dag har!! Underbart!! Ha det underbart sa hors vi snart igen!
PUSSAR OCH KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Ulrica Ernefelt

Vilken spännande kurs. Vill verkligen höra mer.



Kram

2011-10-29 @ 17:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0